onsdag 4 april 2012

Bli sexigare med Highlighter

"Not only is women's work never done, the definition keeps changing."



Highlighter!!  så vikkkkktiiiigttttt  ifall du vill få en riktigt fin Glow! Men inte riktigt får till det då har du glömt highlighta rätt min lilla vän.
Alltså sexigare än så blir man inte när du lägger lite på kindbenen så får man en sååå mycket mer attraktiv look speciellt nu i sommar,,,Snart är det sommar i alla fall i Sverige, här i juni och juli är det rena helvetet bastu all the way,,,värmen går då upp till 50 grader…yaaa sååå kom inte hitt på semester då. Men själv tål värme men inte sol, då jag får migrän utav att sitta i solen för länge, Samtidigt måste erkänna jag och solen är dom största fienderna.  Ska skriva ett inlägg om Solen någon annan gång.
Men NU mina snygga flickor ska vi prata om Highlighter, för vem vill inte se så fräsch ut som möjligt, och inte alltid får så bra hjälp eller råd på tex kicks , alltså dom borde flyga ner mig ibland,,wihhoooo KICKS  do you hear me!!…hahaha tror jag skulle kunna bjuda på massa kul och bra tips.. men men
Let the highlighting begin…
Highlighter  ska läggas på dom “höga” punkterna på ditt ansikte, samtidigt lägg även lite där det är snyggt att framhäva extra som t.ex. blanda med ögonskuggan och insidan av ögat.
1. Se till att ha rätt Verktyg! Att få Kim kardashians ”Glow” är inte så svårt då man har rätt verktyg! tex rätt borstar produkter, m,m
2 . Bra Highlighter
3. 2st/ flytande & puderform för mer extrem look
4. Lägg highlightern på rätt plats på ansiktet
Just nu är min highlighter, Soft & gentle från Mac. Jätte fin ifall man har en ”Bronz look” eller bara fått en snygg  tan i sommar så är denna ursnygg på.
Jätte snygg gjort, men då ska ni ha både en flytande och puder form över för att sätta den flytande på plats och även få lite mer shimmer. Flytande (Lustre dropsfrån mac eller Ysl Pennan).


Lustre Drops
för att fästa den snyggt lägg på lite puder eller shimmr puder över.

visste ni att den nya Guerlain kolletionen har kommit ut och denna pärla är en av produkterna från deras nya kollektion alltså världsklass i Highlighter mer åt det guldiga hållet för er som inte gillar rosa.

Där jag ritat rosa där ni ska lägga eran Highlighter


Jag gör ofta denna look på mig själv, och skulle visa er men har sämsta kameran just nu.


mycket Highlighter, se till att göra en triangel under ögat med tex Ysl pennan/concealer  för denna looken
och extra shimmer.

Andra produkter jag rekommenderar:
Smashbox Softlights, Dior amber diamond (jätte fin alltså världsklass den med)
Benefit pearl highlighter,  Mac creme highlighter (jätte fina speciellt pearl och den rosa som dom har)
Kan nämna hur många som helst, själv har jag provat alla och har dom flesta, men gå själv runt och titta på dessa, som sagt ibland är dyrast bästa, samtidigt har mac jätte fina för väldigt bra pris, jag har sminkat brudar och flera kända ansikten med just Highlighters från Mac.
Hoppas det inte blev förvirrande, har bråttom!

LOVEEEEEE...XOxO








.
 

3 kommentarer:

  1. you look great!!

    hugs from italy

    SvaraRadera
  2. Snälllaaa kan du inte komma till kicks:) jobbar för kicks skulle va kul om du kom och tipsa lite roligt för oss...

    SvaraRadera
  3. när ska jag lägga den flytande efter innan foundation?
    tack för en ödmjuk blogg, du verkar vara hur skön person som helst...

    SvaraRadera